NOM DEL CURS: CURS DE VALENCIÀ SUPERIOR
|
OBJECTIUS GENERALS:
L’objectiu principal del curs és el de
superar la prova del Superior de Valencià realitzada per la Junta
Qualificadora de Valencià.
|
ESPAIS I RECURSOS:
Tenim a la nostra disposició, a classe, un projector amb connexió a internet, utilitzant aquesta connexió
per a resoldre dubtes puntuals i
aclarir doblets lingüístics que surten al llarg de la classe.
|
CONEIXIMENTS PREVIS RECOMANATS:
Els
alumnes han de tenir un nivell mitjà de coneixement de la llengua o haver
superat el nivell Mitjà de la Junta Qualificadora de Valencià encara que per
a presentar-se al nivell Superior no cal haver superat el nivell Elemental de
la Junta Qualificadora.
|
EINES I MATERIALS A APORTAR PER
L’ALUMNE:
Els alumnes el primer dia de classe hauran de portar un llapis de
memòria per a passar tot el material
del curs i donar-me el seu correu electrònic, a més d’una llibreta i
bolígrafs per a realitzar un primer dictat d’aquesta llengua. Aquest primer
dia donarem més informació.
|
CONTINGUTS:
La
persona que obte al certificat del grau superior haurà de demostrar el domini
dels continguts exigits següents:
·
Lectures diferents segons el
tipus de text
·
Instruccions per a millorar la
comprensió lectora
·
Instruccions per a fer redaccions i dictats
·
Propietats del text: l’adequació
·
Propietats del text: la
coherència
·
Propietats del text: la cohesió
·
La referència
·
El paràgraf
·
La frase
·
El llenguatge no sexista
·
Lèxic i semàntica:
- La formació històrica del lèxic
-Variació
lingüística i registres
-Paraules patrimonials,
cultismes i neologismes
-La creació lèxica
-Sinonímia,
antonímia, hiponímia i doblets lingüístics
-Interferències
lèxiques, vulgarismes i dialectismes
-La fraseologia
-Onomàstica, antroponímia i toponímia
·
Morfologia i sintaxi:
-Flexió del substantiu i de
l’adjectiu
-Article,
demostratius i possessius
-Quantificadors
-El verb, les
perífrasis verbals
-Relatius,
interrogatius i exclamatius
- Pronoms personals, pronoms
febles i combinacions
-Preposicions,
adverbis i conjuncions
·
Ortografia:
-Sons, grafies i
vocalisme
-Síl.laba, diftong, obertura de
vocals, accentuació gràfica i dièresi.
-Consonants oclusives finals i consonants
bilabials
-Les alveolars
-Les laterals i
geminacions
-Les palatals,
les vibrants o ròdiques, el dígraf NY
i la H
- Apòstrof,
contracció i guionet
Els
continguts estan organitzats en
cinc unitats, les quatre primeres
contenen la norma ortogràfica, la morfologia i la sintaxi, i el lèxic
i la semàntica, mentre que la cinquena
recull tots els diferents tipus de textos amb exemples i redaccions a fer al
llarg d’aquest quadrimestre, a més a més de bibliografia tant
a nivell de llibres com de pàgines webs-.
|
METODOLOGIA: La metodologia serà molt simple, primerament un dictat, després
explicació del contingut programat i després alguns exercicis a classe, per a
casa es posaran nombrosos exercicis que es corregiran-algunes vegades a
classe i altres via internet, encara que després a classe es resoldran els
dubtes que hagen pogut sortir a casa fent els exercicis.Per altra banda cada
setmana hauran de fer redaccions que les recolliré i entregaré personalment
fent a cadascú les puntualitzacions que siguen necessaries. A l’acabament del
quadrimestre es realitzaran proves reals (exàmens de la Junta anteriors) per
a valorar l’aprenentatge.
Aquesta
metodologia està pensada per a què cadascú porte el seu ritme individual ja
que els exercicis que pose per a fer via correu electrònic no tenen una data
concreta d’entrega; però he de puntualitzar que no s’enviaran exercicis
corregits si prèviament no me’ls han enviat fets. També he d’aclarir que
aquells alumnes que no disposen d’ordinador o que tinguen algun problema
puntual me’ls donaran per escrit i jo els corregiré i tornaré.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario