TALLER SEMINARI :
Monitora: Amparo Plaza Vidal
Del 25 de febrer al 13 de marçDimarts i dijous de 17.30 a 19.30
UPG (Pl Loreto, 4)
OBJECTIUS GENERALS
Durant este curs ens centrarem en el paper de les dones en la direcció cinematogràfica.
Durant cinc sesions visionarem seqüències d'algunes pel·lícules emblemàtiques que ens permetra:
• Visibilitzar el paper de les dones en l'àmbit cinematogràfic.
• Debatre si existix un cinema femení
-PRIMERA SESSIÓ: PIONERES
- ·
Elena Jordi, Thaïs (1918). No
hay copias
- ·
Helena Cortesina, Flor de España,
(1923)
- ·
Rosario Pi, El gato montés
(1935)
- ·
Ana Mariscal, El camino (1963)
OBJECTIUS.
1. Donar a conéixer a estes tres directores pioneres i analitzar el context històric i cinematogràfic en el qual van realitzar la seua obra.
2. Analitzar el context històric i cinematogràfic en el qual van realitzar la seua obra
3. Mostrar l'oblit en el qual van caure estes cineastes.
4. Debat i punts de vista.
-SEGONA SESSIÓ: DIRECTORES ACTUALS
Directores durant La Transició:
- · Josefina Molina, Función de noche, 1981, Esquilache, (1989)
- · Pilar Miró, El crimen de Cuenca, Gary Cooper que estas en los cielos, (1981)
- · Cecilia Bartolomé, Vámonos Bárbara, (1978)
·
OBJECTIUS
Amb el visionat de seqüencies d’estes pel·licules presentarem la trajectòria professional i les obres més emblemàtiques.
Analitzarem el context històric i el context dramàtic del film .
-TERCERA SESSIÓ: DIRECTORES ACTUALS
Les clàssiques
2-. Isabel Coixet: La vida secreta de las palabras, 2005.
OBJECTIUS
1. Donar a conéixer la trajectòria professional.
2. Presentarem les obres més emblemàtiques
3. Visionat d'algunes seqüències.
4. Debat i punts de vista
-QUARTA SESSIÓ: LES NOVES DIRECTORES-1
- Coneixerem CIM: L'associació de dones cineastes i de mitjans audiovisuals)
Carla Simó: Verano de 1993 (2017); Alcarrás (2022)
· Alauda Ruiz de Azúa: Cinco lobitos (2022)
· Estibaliz Urresola: 20,000 especies de abejas (2023)
· Aranxa Echeverría: La infiltrada (2024)
· Paula Ortiz: La virgen roja (2024)
· Patricia Font: El maestro que prometió el mar (2023)
OBJECTIUS GENERALS:
1. Coneixerem les pel·lícules més emblemàtiques d'estes directores i analitzarem els seus treballs
2. Analitzarem els gèneres cinematogràfics de cadascuna d'estes pel·lícules
3. Visualitzarem seqüències de cadascuna de les pel·lícules
4. Buscarem temàtiques comunes, posada en escena, personatges, diàlegs etc.
6. Intercanvi d'opinions i conclusions generals
-QUINTA SESSIÓ: VIRIDIANA, LUIS BUÑUEL, 1961
A càrrec de Mercedes Miguel Borrás. Profesora Titular en Comunicación
Audiovisual, Universidad de Valladolid. Creadora y Directora del Máster
Universitario en Cine, Comunicación e Industria Audiovisual. - Miembro del
Comité de Selección de Ayudas al largometraje de la Junta Castilla y León.
-Miembro de la Academia de Cine (Academia de las Artes y Ciencias
Cinematográficas de España).
Lluis buñuel. El cinema
com subversió de la realitat.
Estructura de la ponència
• Context històric i cinematogràfic.
• El cinema de Luis Buñuel.
• Estudi de Viridiana: Referents literaris i pictòrics; relació amb les seues pel·lícules anteriors i posteriors.
• Estudi del film a través del visionat i anàlisi de les seqüències més significatives.
-SISENA SESSIÓ. Una directora valenciana
No hay comentarios:
Publicar un comentario